vendredi 19 février 2010

Kurt, vinul fiert şi Nirvana

Doarme. În galbenul-arămiu al aşternutului meu. Pot privi până ochii îmi obosesc şi se sting şi ei, spre lumea de dincolo. Tâmpla îmi stă, leneşă, pe clavicula-i stângă, proeminentă şi cu mult mai fâşneaţă decât oricare alta. Mi-am oprit bătăile inimii, respiraţia o controlez în stil elveţian, iar zvâcnirile din priviri sunt surdo-mute. Totuşi, îmi simt corpul pulsând. În disonanţa rătăcită a arpegiilor inimii lui. Măsuri aritmice se zăresc pe perete, descrise într-un fum înecăcios de mâna firavă a unei copile de opt-nouă ani, supravegheată atent de doamna cu păr artificial. Măsuri de forma unui triunghi pe care îl desenează când echilateral, când oarecare. Doar uneori îi vine-o poftă nebună de unghiuri drepte, peste care însă trece numaidecât.

E haos şi e linişte, deodată, e suflu şi e totul dinăuntrul lui. E intro de chitară închipuit de-un Kurt Cobain mioritic ce mă ademeneşte cu o cană de vin fiert cu multă scorţişoară şi bucăţi din portocale uriaşe. Îmi place paradoxul vinului mustind a scorţişoară, dar care nu lasă papilelor gustative aroma-i nedefinită. Mă ademeneşte cu o carte în rusă din care nu pricep nimic, dar care mă amuză copios şi cu o muzică în care un individ rage a nerv. E Kurt Cobain al meu, propriu şi personal, poate prea brunet pentru a fi sosia perfectă, dar mă duce, de pe fundul unei căni de vin fiert, direct în Nirvana.

14 commentaires:

Cealaltă Ancuţă a dit…

Scrii foarte fain.

day-dreamer a dit…

@Anmyo: Mulţumesc frumos. :)

Mirona a dit…

Kurt Cobain mi s-a parut intotdeauna atragator de tragic :D sa speram ca in cazul tau e doar tragic de atragator, unde tragic este intre ghilimele :)) Stii filmele alea care reusesc un pic sa surprinda ce inseamna iubirea (gen 100 Days of Summer, dupa mine)? Scena in care unul dintre cei doi doarme, iar celalalt il priveste mi s-a parut intotdeauna mai graitoare decat orice alte scene cu declaratii fatise :P

George Colang a dit…

este kurt al tau. si bine ca este, ca altfel ar fi murit.

day-dreamer a dit…

@Misaki: Întâmplarea face că ambele combinaţii se cam potrivesc, cu menţiunea că prima merge doar până la un punct.
Eh, momente de genul ăsta am trăit atâtea şi încă şi-acum simt ceva înăuntru, ce seamănă cu o "durere", da' nu-i durere, atât de intens este. E un drag cum nu s-a mai văzut.

@Offshore: The whole world should thank me.:)

Evergreen a dit…

ce frumos!

Andre a dit…

Mi s-a facut si pofta de vin fiert acum!:) Dar pot sa spun ca tare norocos e acest Kurt Cobain si tu si mai noroacoasa ca poti gasi cuvinte pentru stari de nirvana..:)..fa bine si ramai acolo in stari cu gust de scortisoara si zambete sincere..:)

Anna a dit…

Mi-ai umplut sufletul de Soare.

Unknown a dit…

dar cine este acest kurt??

day-dreamer a dit…

@Evergreen: :)

@Andre: Rămân datoare, în cazul ăsta, şi chiar mă ofer să îmi plătesc datoria. :)
Nici nu-mi doresc altceva. Doar să rămân acolo. Chiar dacă norocul ăsta capătă nuanţe de ghinion uneori.

@Anna: Doar să fie suficient Soare, şi pentru zilele ceva mai înnorate.

@Mihai: Tu.

paul a dit…

Nu stiu ce inclinatie ar fi avut Kurt catre Murfatlar, dar nu ar fi trecut indiferent...

metafizicx a dit…

dragut, indeed

KirstDay a dit…

Mai întâi de toate, super frumos blog! Mai apoi, j'adore la francais. În continuare, scrii foarte interesant. Şi în încheiere, pentru că you`ve got the Kurt and Nirvana`s spirit.. :)
Je reviendrai vous voir, mademoiselle!

day-dreamer a dit…

@paul: Orice, numai indiferent, nu.

@bubu: E ok şi "drăguţ". :)

@KirstDay: Măgulitor.